Ahad, 27 September 2009

Dalam satu perjalanan di hari raya

Keterangan gambar: antara labu hiasan yang diubahsuai menjadi lampu tidur yang unik. puan Yushaliza Hj Md Yusof menunjukan lampu tidur yang dihasilkan dari bentuk asal labu hiasan oleh artis Yusja Kraf. Ia menarik dan pikat ramai pengunjung ke kios no. 2 di R&R Sungai Perak


Salam. Sewaktu pulang dari kampung selepas beraya di rumah mak di kampung changkat gehor padang rengas, perak kami sempat berhenti rihat dan sarapan di r&r sungai perak.
Antara kios jualan yang terdapat di sini ialah Yusja Kraf di nombor 2 Kawasan Rehat dan Rawat Dataran Sungai Perak Arah Selatan Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Kuala Kangsar, Perak. Barangan kraftangan yang dijual seperti labu sayong, barangan besi (golok, parang, dan sebagainya), barangan rotan dan paling menarik ialah labu hiasan yang diubahsuai menjadi lampu tidur yang unik. harganya tak mahal sekitar RM48 hingga RM68 seunit dan sangat mendapat sambutan orang ramai.
Menurut pengurus muda yang mengendalikan bisnes cenderahati ini, Yushaliza binti Hj Md Yusof, berkata apa yang menjadi daya tarikan kerana kraftangan yang dijual di sini, ialah keunikan rekabentuk dan harganya sangat berpatutan.
"Apa yang penting pelanggan mendapat kepuasan dalam tawar-menawar dengan barangan yang mereka hajati. Selebihnya rekabentuk yang unik seperti labu hiasan yang sesuai dijadikan lampu tidur," katanya lagi.
Sekiranya anda ingin memesan atau menempah kraftangan yang dihasilkan oleh perekabentuk dari Yusja Kraf, hubungi 016-5433882, 014-3043970 atau faksimili 05-7576467

Tiada ulasan:

Catat Ulasan